maandag 27 april 2015

homemade scrub

20150427_163411
Een tijdje geleden heb ik kokosolie ontdekt. Ja het is echt een geweldig product! Je kunt er zo veel mee doen en eindeloos variëren. Ik liep al een paar weken met het idee om een homemade scrub te maken en deze maand heb ik het eindelijk gedaan! En het resultaat is geweldig!!
20150427_163445
Ik gebruik niet zo vaak een scrub maar nu ik er zelf een heb gemaakt heb ik de neiging om wat vaker scrub te gebruiken. Deze maand heb ik 'm al 2 keer gebruikt. Ik kan nier precies zeggen of deze scrub beter is dan een scrub uit de winkel. Maar je kunt wel precies de geur kiezen die je wilt!
20150427_163609
Het recept:
1 cup kokosolie
3 cups suiker
Iets om een geurtje toe te voegen. Ik koos voor pepermunt maar je kunt ook voor vanille gaan.
Het is eigenlijk heel simpel. Smelt de olie en voeg daar de suiker aan toe. Ik heb rietsuiker gebruikt, dit ziet er misschien niet heel smakelijk uit maar door de grote korrel 'scrubt' het meer. Tot slot voeg je je geur toe.
20150427_163532
Je kunt ook met dit recept eindeloos variëren. Gebruik bijvoorbeeld olijfolie in plaats van kokosolie. Er is maar 1 regel: 1/4 oli en 3/4 suiker.
Ik ben benieuwd wat jullie favoriete geur is!
liefs Lydia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten