woensdag 29 april 2015

Tuinkers!!

Ken je dat nog? In de kleuterklas deden we het voor mijn gevoel elke week. Tuinkers planten! In werkelijkheid heb ik het maar 1 of 2 keer gedaan zei mijn moeder. Maar om dat jeugdsentiment weer naar boven te halen én omdat het voorjaar is, ja we zouden het bijna vergeten met deze temperaturen, heb ik deze week m'n eigen tuinkers gezaaid!



Zoals je kunt lezen was ik erg enthousiast over dit project. Ik had dit project eigenlijk al vorig jaar willen doen maar in het najaar kun je moeilijk aan zaadjes komen. Dus stelde ik het uit tot dit voorjaar. Daarom heb ik extra lang over de uitwerking kunnen nadenken....




In een hartje natuurlijk!! Zo schattig en het makkelijke van dit plantje is dat hij snel groeit,zelfs zonder groene vingers! Het enige wat deze zaadjes nodig hebben zijn watjes en een beetje water.


En na 1 week heb je dan zo'n schattig groen bosje. Maar ja wat dan.... Je kunt het natuurlijk tussen een boterham met kaas doen. Maar door elke dag een beetje op je brood te doen kom je er niet op tijd van af!
Ik kwam dit lekkere recept tegen van een zomerse salade met tuinkers!

Today's nourishing salad of spinach, sunflower sprouts, cucumber, tomato, basil, avocado & pine nuts. Enjoy!
Avocado, pijnboompitten, tomaten, spinazie, basilicum en tuinkers!

Ik hoop dat je een beetje geniet van het voorjaar! Tuinkers is trouwens ook heerlijk door je smoothie!

Liefs Lydia


Geen opmerkingen:

Een reactie posten