zondag 7 september 2014

DIY: stamped letter banner


Ik ben alweer een paar weken bezig met school *zucht* Voordat de eerste toetsen weer komen wilde ik nog even mijn buro hoekje versieren. Gister was ik met mijn moeder en zusje op stap naar een najaarsfair waar ik deze leuke slinger zag hangen. Toevallig had ik het sjabloon van deze letters nog. Maar ik had er nog nooit de kans voor gehad om ze ook echt te gebruiken. Ik zal je snel uitleggen hoe je deze slinger kunt maken. Het enige wat je nodig hebt is:

- Bladzijden uit een boek, ik heb een oud boek van de kringloop gekocht. Deze hebben vaak al een mooie gele kleur.
- Dikke kwast
- Verf, ik heb gewone school verf van de action gebruikt en deze in de juiste kleur gemengd.
- Letter sjabloon te koop via internet.
- Gekleurd draadje, ik had borduurgaren, ook van de action :D
- Lijm


Eerst heb ik een aantal bladzijden uit het boek gescheurd, dubbel gevouwen en een vlaggetje uit geknipt. Je kunt elke vorm knippen die je wilt, bijvoorbeeld hartjes of driehoek vlaggetjes.
Nu kan het sjabloneren beginnen! Het is belangrijk dat je niet teveel verf gebruikt want dan loopt de verf onder het sjabloon door en is je letter niet meer te herkennen. Het sjabloneren is gewoon een kwestie van stempelen met je kwast. Als je letters droog zijn kun je de vlaggetjes om het touwtje heen vouwen en dicht plakken.
 

Laat me in een reactie weten wat je van deze post vindt!

xx Lydia



Geen opmerkingen:

Een reactie posten