vrijdag 17 oktober 2014

Buy nothing new deel III

Het is al de derde week van oktober en dus hoog tijd voor een nieuwe update van de bnn-maand. Tot nu toe is het me allemaal goed vergaan. Maar de vakantie is geweest en ik kon me niet helemaal aan mijn voorstel houden. Gister ben ik naar het stoffen spektakel in Groningen geweest. Een heleboel kraampjes met stoffen voor komende winter. Ik heb stof gekocht voor een rokje en een sweater. Maar stof kopen is anders dan nieuw kleding kopen. Toch? 
Ook liep ik langs Søstrene Grene Wie daar wel eens geweest is begrijpt mij vast wel. 
Een winkel vol leuke hebbedingetjes. Daar stond ik dan bij de kassa. Met mijn klosjes ijzer draad die ik echt graag 
wilde hebben. Ik begon me toch wel schuldig te voelen. Want echt een doel had ik nog niet voor die klosjes en het 
leuke draadmandje. Gelukkig zag ik bij de uitgang dit briefje hangen:



Toen ik dit las was ik gerustgesteld, er komen steeds meer winkels en merken die bewuster omgaan met mensenrechten en het milieu. Ik blijf volhouden, nog 2 weken en dan zit bnn-maand er alweer op. Maar ik denk dat ik door deze actie bewuster ga kopen. Jullie ook?

zie ook update I en II

Geen opmerkingen:

Een reactie posten